Gondolatok

Gondlatok arról, hogyan kéne átalakítani az Ars Magica

Simple Ars Magica

Andrew P. Smith úgy találta, hogy az Ars Magica rendszere túl bonyolult a kezdő játékosai számára, ezért elkezdte leegyszerűsíteni az 5. kiadás szabályait. Rendszerét Simple Ars Magica néven tette közzé.

A kidolgozott anyag itt található (angolul).
Ezen a fórumon vitatják meg dolgot.

A legfontosabb módosítások:

Támadás és sebzés

Probléma
Az 5. kiadás harc szabályai szerint a támadás és a védekezés különbsége hozzáadódik a sebzéshez. Ezzel az a nagy probléma, hogy így támadásba számító értékek (ügyesség tulajdonság, a fegyver támadás értéke) ugyanúgy (egy az egyben) beleszámítanak a sebzésbe mint a sebzéshez adódó értékek (erő tulajdonság, fegyver sebzés értéke). Ezért minden szempontból jobbak a támadás értékei, mert azok nem csak a támadás sikerét növelik, hanem a sebzésbe is ugyanannyira beleszámítanak, mint a sebzés értékei. Ezért a harc szempontjából egyértleműen az ügyességet érdemes magasabbra tenni, mert az a támadás mellett a sebzés is növeli, míg az erő csak a sebzést.

Mágusok ereje

Bevezető
Egy új sorozatot indítok, amiben a gondolataimat írom le azzal kapcsolatban, hogy miket lenne jó megváltoztatni az Ars Magicában.
Ugyan nagyon jó szerepjátéknak tartom az Ars Magicát, ami nagyon jól kiforrott a megjelent öt kiadás alatt, de vannak benne olyan régtől fogva meglévő, vagy épp az utolsó kiadásban megjelenő problémák, amik problémássá teszik a játékot. Ezek többsége nem jelent problémát egy rövidebb játéknál, de egy hosszabb saga során (amit pl. én mesélek) bizony kijönnek. Ezekre a problémákra próbálok megoldásokat találni. Ezek a megoldások csak ötlet szintjén vannak meg, én (egyenlőre) nem alkalmazom ezeket, mert nem jó havonta új házi szabályokkal fárasztani a játékosokat, de talán egyszer majd kialakítok belőlük egy saját Ars Magica változatot.

Tartalom átvétel