Harci opciók


Elszakadás
  • Az elszakadó védekezés összegre dob, az őt támadók pedig támadás összegre. Ha a védekezés összeg nagyobb, az elszakadás sikeres.
  • Az első után minden további elszakadás kísérlet +3 kumulatív bónusszal jár.
Megerőltetés
  • Egy kimerültségszint feláldozásával a harci jártassággal megegyező bónusz jár egy támadáshoz vagy egy kör védekezéseihez.
  • Csapat esetében mindenkinek el kell költenie a kimerültség szintet.
Varázslás
  • A varázslat a kezdeményezési sorrend szerint varázsolnak.
  • A varázslatnak nincs kezdeményezés módosítója, ezért csak a gyorsaság tulajdonság számít.
  • Egy sebes varázslat egy másik akcióra adott reakció, ezért akkor jön létre.
  • Egy körben csak egy normál varázslat mondható el.
Harc hátasról
  • Egy hátason ülő karakter hozzáadhatja a lovaglás értékét a támadás és védekezés dobáshoz, de legfeljebb +3 pontot.

Nem halálos harc
  • Lefogás
    • Sikeres a lefogás, ha a támadás előny nagyobb mint nulla.
    • A támadás előny lesz a lefogás ereje.
    • A lefogott karakter támadhatja a lefogót, de mást nem tehet.
    • Ha ez a támadás sikeres, a támadás előnyt le kell vonni a lefogás erejéből
    • Ha a lefogás ereje nulla vagy kevesebb lesz, sikerül kiszabadulni a lefogón egy könnyű sebet okozva
    • A lefogó sikeres támadásnál a támadás előnnyel növelheti a lefogás erejét
    • A lefogáshoz a verekedés jártasságot kell használni puszta kézzel
    • A kiszabaduláshoz bármelyik közelharci jártasság használható
  • Verekedés
    • A verekedés hatása táblázatot használja a sebzés helyett
    • A kimerültség szint veszteség rövid távú kimerültség szint
    • Fegyvertelenül vagy bikacsökkel nincs módosító, fegyverrel –3 módosító van a támadásra, és nem számít a fegyver sebzés módosítója.
    • Verekedés hatása

      Sebzés szint  Hatás

      Könnyű           1 kimerültség

      Közepes         2 kimerültség

      Súlyos             2 kimerültség és egy könnyű seb

      Ájult                  3 kimerültség és egy könnyű seb

      Halál                5 kimerültség és egy közepes seb

Különleges esetek

  • A támadó harc közben támadás helyet valamilyen különleges manővert akar végrehajtani.
  • A sikerhez a támadásnál egy meghatározott támadás előnyt kell elérni. Pl.: lefegyverzés – 9; elgáncsolás – 3; viselt tárgy megragadása – 6; kézben tartott fegyver elvétele – 12
  • A legtöbb ilyen manőverhez a verekedés jártasságot kell használni
Csapat szétválasztása
  • Ha két vagy több csapat közelharcban támad egy csapatot, megkísérelhetik szétválasztani azt.
  • Egy sikeres támadással sebzés helyett szétválasztják a csapatot
  • A szétválasztott csapat értékeit újra kell számolni, és új vezetőt és élharcost választhatnak.
  • A szétválasztott csapat tagjait egyenletesen kell szétosztani